Sunday 6 February 2011

Surah At Taubah

Dalam surah ini dikhabarkan peristiwa serangan ke atas WTC..

"Maka apakah orang-orang yang mendirikan masjidnya di atas dasar taqwa kepada Allah dan keredhaanNya itu yang baik, atau orang-orang yang mendirikan bangunannya di tepi jurang yang runtuh, lalu bangunannya itu jatuh bersama-sama dengan dia ke dalam neraka Jahannam. Dan Allah tidak memberikan petunjuk kepada orang yang zalim."

Di situ disebutkan keruntuhan bangunan kerana yang mendirikannya adalah orang yang zalim. WTC yang runtuh di Kota New York pada 11/9/2001 berada di jalan JERF HAR telah disebutkan pada kalimah "JURUFIN HAR" dalam ayat 109 : At-Taubah yang membawa maksud mengikut tafsir ulama sebagai "ditepi jurang yang runtuh."





Ternyata adalah nama sebuah jalan di kota New York tadi, JERF HAR.Surah At-Taubah terletak pada Juzuk 11 menunjukkan tarikh 11 haribulan kejadian tersebut. Sedangkan angka 9 yang menunjukkan bulan September bersamaan dengan kedudukan Surah At-Taubah pada surah yang ke 9 mengikut urutan surah Al-Quran.Ayat 109. Ternyata jumlah tingkat di WTC ada 109 tingkat.!!! Kejadian tersebut pada tahun 2001, setelah dihitung-hitung jumlah huruf pada Surah At-Taubah ada 2001 ayat!!! Subhaanallah..



Juzuk ke 11 : 11 haribulan
Surah yang ke 9 : Bulan 9 ( September)
Ayat yang ke 109 : WTC ada 109 tingkat
Surah at Taubah ada 2001 huruf : Tahun kejadian ialah tahun 2001



Ternyata Allah telah memberikan khabarnya 14 abad yang lalu tanpa diketahui oleh manusia. Inikah mukjizat Al-Quran? Yang telah membuktikan kejadian pada masa yang akan datang.










Dalam ayat yang seterusnya ada menceritakan pula perihal Ground Zero, tetapi saya belum mendapatkan sumber yang benar-benar sahih lagi..


Yosh!


Mari kita kaji lagi...


Wallahualam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...